Marlies Sanders schreef op donderdag 25 juni 2015, 10:59:
> Op mijn "werk" rijdt er iemand met een VS 50 met kikkerkop en
> handversnelling, ik zei ook al dat die toch dik 2000 zou moeten kosten,
> was hij toch getaxeerd op 3500 euri's
Mag ik je voor die prijs per stuk morgen ff een dozijntje komen brengen, schat?
Gekkigheid! Marktprijs gaat vanaf 500, bij de oldtimerhandelaar vanaf 1000, alles grof afgerond. Zeldzame modellen hebben oldtimerwaarde maar die markt is heel klein.
Overigens had Puch ook buikschuivers, maar Kreidler was toch wel je van het met Zündapp als goede tweede. Het was vooral een cultuurverschil, maar de gozers met de buikschuivers hadden, eerlijk gezegd, alle voordelen van de dag: anatomisch véél handiger met het oog op vriendinnen in zeer korte rokjes die op een ook voor jou prettige wijze voorop op de duozit konden plaatsnemen

, technisch betere brommers ook nog maar een puchje was niet half zo duur en dat speelde volgens mij, achteraf, ook mee (de totaal onsexy ouwe Honda's, viertakt, waren eigenlijk de beste maar ook veels te duur!). Die van de buikschuivers waren meer van de arbaaiders en die van de puchjes het werkschuw langharig tuig, weet je nog, hetgeen deels tevens mooi verklaart wie de blitse buikschuivers kon betalen.
Ik had wel een puchje maar hoorde nergens bij. Met de helpplicht verdween de interesse mijnerzijds totaal.